Meny

Reklamation

Samtliga reklamationer behandlas snabbt och inom ramen för gällande lagstiftning och Svenska Taxiförbundets normer för god taxitra­dition.

Du kan reklamera din taxiresa om du har blivit felaktigt behandlad. Har du ersättningsanspråk behöver vi få in taxameterkvitto i original. Reklamation av taxiresa sker på följande sätt:

  • Reklamationen skall vara Taxi Jönköping tillhanda senast 5 dagar efter händelsen.
  • Reklamationen skall innehålla beskrivning av händelsen samt namn, adress och telefonnummer. Om reklamationen gäller avtalskund ska även kundnummer och eventuellt kostnadsställe anges.
  • Reklamation kan antingen ske via telefon eller reklamationsformuläret nedan. Om du vill skicka reklamation per post, se till att du får med den information som spcificerats ovan.

OBS! Utan taxameterkvitto har vi ingen möjlighet att behandla din reklamation.

Vid reklamation via hemsidan ska alltid en kopia på originalvittot bifogas. På begäran ska även kvitto i original kunna skickas in till oss.

Varje reklamation hanteras individuellt och vår ambition är att svara dig så snart som möjligt. Svarstiden kan variera och i våra servicelöften lovar vi ett dig ett svar inom 30 dagar.

  • Accepterade filtyper: jpg, gif, png, pdf, jpeg.
  • Taxi Kurir
  • Svenska Taxiförbundet

Du kan resa med oss härifrån:

  • Jönköping
  • Husqvarna
  • Bankeryd
  • Ljungarum
  • Gränna
  • Norrahammar
  • Gränna
  • Habo
  • Jönköpings flygplats
  • Elmia
  • m.fl.